Tuesday, April 8, 2008

KUDA LIAR YANG AKU NAMPAK

Time buka puasa kat puncak hampir satu kelas AKU ada


Ada apa pada nama.

Aku tak berapa tahu sangat makna penyataan tuu,

Sebab bagi aku penyataan tuuu tak berapa kena. Kenapa tanyalah akal anda atau aku, itu pun kalau sudi. Tapi aku lebih suka pada

ADA APA PADA BINATANG?

Sebelum tu aku nak bagi berapa nama binatang yang aku suka contohnya

Ayam Belanda (daging yang pejal, mempunyai saiz yang besar)

Ayam Daging (dagingnya yang berisi jugak montok)

Kambing Betina (dagingnya sedap diperam sos BBQ lepas tu dipanggang, mesti berselera aku
makan tapi kalu tak kena gaya daging tu mungkin keras)

LembuTenusu

(Kerana berbakti mengeluarkan susunya pada manusia, (aku rasa manusia lebih beruntung kerana dapat banyak minum susu lembu kot, berbanding anak lembu sendiri) hampir satu dunia suka minum susu (aku selalu dengar kalu manusia yang tiada hubungan darah berkongsi menyusu daripada seorang ibu sama dipanggil adik beradik sesusuan, kalu manusia minum lembu punya susu, bukan ke dia adik beradik lembu tu, lepas tu sangup pulak makan daging lembu tu, sanggupkah dia makan adik dia,anak dia (MAAF GURAU BODOH JEE NEE ) aku tanya member aku, budak Penang dia marah aku balik(tanya soalan bodoh) dia kata lembu tuu binatang mana boleh nak di samakan dengan manusia, bagi aku ada sesetengah manusia memang sanggup wat apa saja asal kan dapat apa yang dia mahu, sehinggakan binatang pun kalah dengan diorang

(wow binatang pun kalah wei, aku tabiklah kat orang jenis spesis ne, semangat yang melampau)
mana korang simpan korang punya akal weh cakap lah kat aku kocek khas mana kau ada@ buat atau dalam boxer mana korang simpan akal korang ke kocek doreamon, berapa bayar sewa kocek doreamon, sampai kau guna nafsu saja,

weh makhluk jenis ne

(rogol anak kau, rogol budak kecil, main dengan binatang, banyaklah lagi korang wat)
baik korang yang jenis ne jangan ada akal macam binatang tapi binatang pun pandai jaga anak diorang.

Enta kenapa sehari dua ne aku suka sangat sekor kuda liar, kalu kat kampung aku, ramai orang tua kata susu kuda liar banyak khasiatnya, mahal, susah nak dapat. Aku pernah terjumpa seeokar kuda liar aku agak dia ne jenis betina kot baka yang tak cukup makan atau kurus je kuda nee tapi punyalah liar, kuda ne aku tengok punyalah garang tapi aku pernah dengar segarang garang kuda nee dia tetap kuda betina ada jiwa betina or perempuan, macam pengalaman seorang penjaga seekor kuda betina tu cakap yang kuda nee mudah tersentuh jiwa walaupun dia garang@nakal@macam kuda jantan punya perangai. Aku mahu tangkap kuda nee dan pelihara selagi aku masih hidup (tu pun kalu aku dapat kuda ne ataupun dah rezeki aku) sebab itulah aku sanggup pegi ke hutan tempat dia punya sarang
(nasib baiklah aku punya kampung, aku punya rumah belakang hutan tuu aje( tempat kuda betina liar nee duduk), gerenti kalu jalan pegi sana setengah hari punya masa pun tak sampai)
banyak member aku suruh bagi umpanlah, bagi benda tulah, banyak lah dia punya cara suruh. Tapi mungkin jugak ini hanyalah angan angan aku, baik aku beli jeee kuda betina kat zoo lagi senang daripada pegi ke hutan

kita hanya merancang, Dia yang menentukanya.

Tapi aku nak berusaha sedaya mungkin, mungkin bukan sekarang aku usaha tapi esok, lusa sapa tahu. Susah sangat aku beli jee seeokor kuda betina lain tapi nak buat macam mana dah aku memang tertarik pada se ekor kuda betina ne je. Apa apa hal pun aku memang tetap tertarik pada kuda liar ne hehehe. Sampailah aku jumpa binatang lain pulak

Ada apa pada Binatang?

Aku pun tak tahu apa makna penyataan ne

7 comments:

AzizulHafiz said...

hahaha.. kuda liar ye.. hmmm.. belajar dari binatang memang elok... manusia pun kadang-kadang lebih teruk dr binatang..

amer zaman said...

bagus.
kamu mengaplikasikan karya baha zain yang ku beli.

aku bangga.

tapi pastikan kuda liar tu berbaloi untuk dikejar.

CoffeeHoliC said...

`kejar kuda liar `

Saya muhammad iqbal said...

hahaha.. kuda liar..
kenape kuda ek??
nk ikutkan harimau bintang lg laju dr kuda..
tp nk buat cm mane..
ko yg ske bkn ak..

amscreamo said...

kudaku lari gagah berani.

















p/s:mana citer bintang dan hantu terbang mau mengawan?

John Melawi. said...

lawa ker kuda liar tu?

Gaban Lazzara said...

anda di tag: [link]